Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

ΣΟΦΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΓΩΙΣΜΟ


Αφορισμοί

Είναι καλό να θυμόμαστε ότι το σύμπαν -με μια μικρή, ασήμαντη εξαίρεση- αποτελείται από τους άλλους.

John Andrew Holmes, 1874-1937, Αμερικανός γιατρός & συγγραφέας

Ποτέ να μη μιλάς άσχημα για τον εαυτό σου.

Ταλεϋράνδος, 1754-1838, Γάλλος διπλωμάτης

Μ’ αρέσει η στιγμή που σπάω το «εγώ» ενός ανθρώπου.

Bobby Fischer, 1943-2008, Αμερικανός πρωταθλητής στο σκάκι

Η λέξη «sein» σημαίνει δυο πράγματα στα γερμανικά: «υπάρχω» και «δικός του».

Franz Kafka, 1883-1924, Τσέχος συγγραφέας

Να αμφισβητείς όποιον σου γουστάρει, αλλά ποτέ τον εαυτό σου.

Leslie Bovee, 1952-, Αμερικανίδα πορνοστάρ

Ποτέ μην αφήνεις το εγώ σου να έρχεται πολύ κοντά στη θέση που έχεις, αλλιώς, όταν η θέση σου χαθεί, θα συμπαρασύρει και το εγώ σου.

Colin Powell, 1937-, Αμερικανός στρατιωτικός & πολιτικός

Ο εγωισμός διατηρεί τον άνθρωπο όπως ο πάγος διατηρεί το κρέας.

Jeanne Marni, 1854-1910, Γαλλίδα συγγραφέας

Ο πόνος και η ευτυχία είναι καταστάσεις του Εγώ. Ξεχάστε το Εγώ.

Λάο Τσε, 6ος αιώνας π.χ., Κινέζος φιλόσοφος

Εγώ, δεν είμαι κανένας. Εσύ ποιος είσαι;

Emily Dickinson, 1830-1886, Αμερικανίδα ποιήτρια

Η μεγάλη τέχνη είναι να ξέρεις να μιλάς για τον εαυτό σου σε έναν απρόσωπο τόνο.

Emile M. Cioran, 1911-1955, Γαλλορουμάνος φιλόσοφος

Ο εγωισμός είναι το αναισθητικό που απαλύνει τον πόνο της ηλιθιότητας.

Frank Leahy, 1908-1973, Αμερικανός προπονητής

Εγωκεντρικός : ένα άτομο με κακό γούστο που ενδιαφέρεται περισσότερο για τον εαυτό του παρά για μένα.

Ambrose Bierce, 1842–1914, Αμερικανός συγγραφέας

Δεν μπορεί να γίνει μεγάλος ηγέτης αυτός που θέλει να τα κάνει όλα μόνος του ή που θέλει να παίρνει μόνος του όλον τον έπαινο και το όφελος.

Dale Carnegie, 1888-1955, Αμερικανός συγγραφέας αυτοβοήθειας

Το «Εγώ» είναι αυστηρή διαταγή της ανθρώπινης συνείδησης.

Max Planck, 1858-1947, Γερμανός φυσικός

Το «εγώ» είναι μισητό. Αλλά, εννοείται, το «εγώ» των άλλων.

Paul Valery, 1871-1945, Γάλλος ποιητής

Ο εγωισμός υποφέρει περισσότερο από την καταδίκη των γούστων μας παρά των απόψεών μας.

Λα Ροσφουκώ, 1613-1680, Γάλλος συγγραφέας

Ένας μέρος του εαυτού μου υποψιάζεται ότι είμαι ένας χαμένος και ένα άλλο μέρος πιστεύει ότι είμαι παντοδύναμος θεός.

John Lennon, 1940-1980, Βρετανός μουσικός

Το εγώ είναι ένας άλλος.

Arthur Rimbaud, 1854-1891, Γάλλος ποιητής

Εγώ είμαι εγώ συν οι περιστάσεις.

Jose Ortega y Gasset, 1883-1955, Ισπανός φιλόσοφος

Να επαινείς με θράσος τον εαυτό σου. Όλο και κάτι θα μείνει.

Φραγκίσκος Βάκων, 1561-1626, Άγγλος φιλόσοφος

Δεν έχει σημασία αν χάνεις ή κερδίζεις. Αυτό που έχει σημασία είναι αν χάνω ή κερδίζω εγώ.

Darrin Weinberg, 1963-, Αμερικανός κοινωνιολόγος

Μέσω του Εσύ ένας άνθρωπος γίνεται Εγώ.

Martin Buber, 1878-1965, Αυστροεβραίος φιλόσοφος

Εγωιστής είναι αυτός που δεν αφιερώνει κάθε λεπτό της ζωής του για να εξασφαλίσει την ευτυχία όλων των άλλων εγωιστών.

Sacha Guitry, 1885-1957, Γάλλος συγγραφέας

Το γεγονός της ιδιοκτησίας σε παγώνει για πάντα στο «Εγώ» και σε διώχνει για πάντα από το «Εμείς».

John Steinbeck, 1902-1968, Αμερικανός συγγραφέας, Νόμπελ 1962

Αυτός που αγαπάει μονάχα τον εαυτό του, σπάνια έχει αντίζηλους.

Βενιαμίν Φραγκλίνος, 1706-1790, Αμερικανός πολιτικός & συγγραφέας

Να είσαι ο εαυτός σου. Ποιος άλλος έχει περισσότερα προσόντα για να το κάνει αυτό;

Frank J. Giblin, Αγνώστων λοιπών στοιχείων

Δεν αγάπησα ποτέ κάποιον άλλον όσο αγάπησα τον εαυτό μου.

Mae West, 1892-1980, Αμερικανίδα ηθοποιός

Συνήθως δεν είναι εποικοδομητικό για τους ανθρώπους να προσπαθούν να αποδυναμώσουν το Εγώ τους. Χρειάζεται να ωριμάσει. Μετά πέφτει μόνο του από το κλαδί, σαν ώριμο φρούτο.

Charles Eisenstein, 1967-, Αμερικανός συγγραφέας

Η ζωή δεν έχει να κάνει με το να βρεις τον εαυτό σου, αλλά με το να τον επινοήσεις.

Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω, 1856-1950, Ιρλανδός συγγραφέας, Νόμπελ 1925

Πάντα ήμουν αφοσιωμένος σε μια υπέροχη φιλοδοξία: Να ευχαριστήσω τον εαυτό μου.

Maurice Chapelan, 1906-1992, Γάλλος συγγραφέας & δημοσιογράφος

Η ευτυχία μου είμαι εγώ. Όχι εσύ. Όχι μόνο γιατί εσύ μπορεί να είσαι περαστική, αλλά και επειδή θέλεις να είμαι αυτό που δεν είμαι.

Ανώνυμος

Ήμουν εγωίστρια σε όλη μου τη ζωή, αλλά μόνο στην πράξη, δεν ήταν θέμα αρχής.

Jane Austen, 1775-1817, Αγγλίδα συγγραφέας

Για το σκύλο του, ο κάθε άνθρωπος είναι Ναπολέων. σ’ αυτό οφείλεται και η μεγάλη δημοτικότητα των σκύλων.

Aldοus Huxley, 1894-1963, Άγγλος συγγραφέας

Το να εξαρτάσαι από τον εαυτό σου, είναι καμιά φορά η χειρότερη εξάρτηση.

Alfred Capus, 1858-1922, Γάλλος συγγραφέας

Το Εγώ δεν είναι κυρίαρχο στο ίδιο του το σπίτι.

Ζίγκμουντ Φρόυντ, 1856-1939, Αυστριακός ψυχίατρος

Ο ιερός σου τόπος είναι εκεί όπου μπορείς να βρεις τον εαυτό σου ξανά και ξανά.

Joseph Campbell, 1904-1987, Αμερικανός καθηγητής

Ο εγωιστής δεν ανέχεται τον εγωισμό.

Joseph Roux, 1834-1886, Γάλλος κληρικός

Αυτός που είναι ερωτευμένος με τον εαυτό του, έχει τουλάχιστον ένα πλεονέκτημα: δεν θα συναντήσει πολλούς ανταγωνιστές.

Georg Christoph Lichtenberg, 1742-1799, Γερμανός γνωμικογράφος

Το να μη μιλάει κανείς ποτέ για τον εαυτό του είναι μια πολύ εκλεπτυσμένη μορφή υποκρισίας.

Φρήντριχ Νίτσε, 1844-1900, Γερμανός φιλόσοφος

Συνήθως είναι οι εγωκεντρικοί που αγαπιούνται περισσότερο. Κάνουν αυτό που αρνείσαι στον εαυτό σου και τους λατρεύεις γι’ αυτό.

Saul Bellow, 1914-2005, Αμερικανοκαναδός συγγραφέας, Νόμπελ 1976

«Όχι δεν πρέπει να νιώθω κύριος, μα δούλος του εαυτού μου», σκέφτηκε και η σκέψη του αυτή τον χαροποίησε.

Λέων Τολστόι, 1828-1910, Ρώσος συγγραφέας

Όταν εκπληρώνω τα καθήκοντα που έχω προς τον εαυτό μου, νοιώθω μια απέραντη ευχαρίστηση.

Oscar Wilde, 1854-1900, Ιρλανδός συγγραφέας

Αυτό που υπάρχει πίσω από την αυτοϊκανοποίηση και την αυτάρκεια, είναι ένας άκρατος εγωισμός.

H.L. Mencken, 1880-1956, Αμερικανός Αρθρογράφος


Προτιμούμε να κακολογούμε τον εαυτό μας παρά να μην μιλούμε καθόλου γι’ αυτόν.

Λα Ροσφουκώ, 1613-1680, Γάλλος συγγραφέας

Ο εγωιστής είναι μελαγχολικός επειδή προσδοκά την ευτυχία.

Émile Chartier (Alain), 1868-1951, Γάλλος φιλόσοφος

Δεν είναι άνθρωπος όποιος δεν αγαπάει κανέναν εκτός από τον εαυτό του.

François Fénelon, 1651-1715, Γάλλος κληρικός, ποιητής & συγγραφέας

Ο εγωισμός πρέπει πάντα να συγχωρείται, ξέρετε, επειδή δεν υπάρχει ελπίδα θεραπείας.

Jane Austen, 1775-1817, Αγγλίδα συγγραφέας

Ευφυολογήματα

Θα ‘θελα να ‘μουν γυναίκα για να τα φτιάξω με έναν άντρα σαν κι εμένα.

Wolinski, 1934-, Γάλλος σκιτσογράφος

Όλοι οι πόλεμοι, οι καβγάδες, οι συγκρούσεις, έχουν την προέλευσή τους στο πρωτόγονο ένστικτο να τις βγάλουμε έξω και να μετρήσουμε ποιος την έχει πιο μεγάλη.

Μανώλης Δουκίδης, Συγγραφέας

Eγωιστής: ένα άτομο που ενδιαφέρεται περισσότερο για τον εαυτό του παρά για μένα.

Ανώνυμος

 Παραδοξολογίες

Είναι καιρός να αφήσουμε τους εγωισμούς και να κοιτάξουμε λίγο τον εαυτό μας.

Αρκάς, 'Ελληνας δημιουργός κόμικς

Θα εκδικηθώ τον εαυτό μου με τον πιο βάναυσο τρόπο που μπορείς να φανταστείς. Θα τον ξεχάσω.

John Steinbeck, 1902-1968, Αμερικανός συγγραφέας, Νόμπελ 1962

 Θυμόσοφες Ρήσεις

♦

Ποτέ να μη μιλάς για τον εαυτό σου: αν τον εγκωμιάζεις δείχνει κενότητα, αν τον κατηγορείς, δειλία.

Ανώνυμος

♦

Πρέπει κανείς να εφεύρει τον εαυτό του.

Ανώνυμος

Παροιμίες

♦

Καθενός η πορδή, μόσχος του μυρίζει.

Ελληνική παροιμία

♦

Μακριά απ’ τον κώλο μου, κι ας είναι δέκα μέτρα.

Ελληνική παροιμία

Δεν υπάρχουν σχόλια: