ΟΙ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ (ΑPPS) ΣΤΑ ΚΙΝΗΤΑ ΚΛΕΒΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Οι δημοφιλείς εφαρμογές (apps) που κατεβάζουν δωρεάν εκατομμύρια χρήστες έξυπνων κινητών τηλεφώνων, χρησιμοποιούνται από εταιρείες ως μέσα παρακολούθησης των μηνυμάτων κειμένου ή υποκλοπής των επαφών των χρηστών. Παράλληλα, σούπερ μάρκετ καταγράφουν τις αγοραστικές μας συνήθειες για να μας απευθύνουν στοχευμένες διαφημίσεις. Πρόκειται για το τέλος της ιδιωτικότητας όπως τη γνωρίζουμε.
Στα μέσα Φεβρουαρίου διαπιστώθηκε πως όταν οι χρήστες της Path (εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης για iPhone) απαντούσαν «ΟΚ» στο ερώτημα: «Να βρω τους φίλους σας;», η εφαρμογή κατέβαζε στους σέρβερ ολόκληρο το περιεχόμενο του βιβλίου διευθύνσεων του χρήστη: ονόματα, emails, τηλεφωνικούς αριθμούς. Κατόπιν διαπιστώθηκε πως το ίδιο κάνουν οι εφαρμογές facebook, twitter, Instagram, Yelp και Gowalla.
Αποδεχόμενοι όρους με «ψιλά γράμματα» όταν κατεβάζουν τις εφαρμογές, οι καταναλωτές δίνουν στις εταιρείες που τις κατασκευάζουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν μεγάλο όγκο προσωπικών δεδομένων. Εφαρμογές χρησιμοποιούνται επίσης για να εντοπιστεί η θέση των χρηστών μέσω GPS ή οι κινήσεις τους στο Διαδίκτυο. Δεν είναι όμως μόνο τα apps. Ενα ανατριχιαστικό δημοσίευμα στους «New York Times» περιέγραψε πρόσφατα πως η γιγάντια αλυσίδα πολυκαταστημάτων Target είναι πλέον τόσο καλή στο να παρακολουθεί ποια είδη αγοράζουν οι πελάτες της ώστε μπορεί να εντοπίσει αν μια γυναίκα είναι έγκυος. Το σύστημα πρόβλεψης που εφαρμόζει λειτουργεί τόσο καλά ώστε η Target γνώριζε ότι μια έφηβη ήταν έγκυος (και άρχισε να στέλνει τα σχετικά κουπόνια αγορών στο σπίτι της) πριν το μάθει ο πατέρας της
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου